ثبت شرکت سهامی خاص نوع دیگری از شرکت های تجاری می باشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل تعداد اعضا و یا سهامداران ۳ نفر است. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد. وجود ۲ بازرس در شرکت سهامی خاص الزامی بوده و وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد .

شرکت سهامی خاص

در این شرکت ها باید حداقل سه عضو وجود داشته باشند و این شرکت‌ ها از جمله متداولترین شرکت‌ هایی هستند که در کشور ما ثبت می شوند. این شرکت‌ ها با شرکت‌ های سهامی عام متفاوت هستند. سهام شرکت های سهامی عام در بازار بورس قابل خرید و فروش است اما سهام شرکت های خصوصی یا سهام شرکت های خاص در فرابورس عرضه می شود یا توسط مردم معامله می شود.

این شرکت ها به تعداد سهام تعیین شده و مشخص تقسیم بندی می شوند و هر سهامدار با توجه به میزان سهام خود در شرکت مسئولیتی به عهده دارد. به عبارت دیگر سهامداران با توجه به میزان سهام خود به شرکت وابسته هستند. ثبت شرکت سهامی خاص دارای یکسری مزایا و معایب و مراحل می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. همچنین نحوه ثبت شرکت سهامی خاص را برایتان شرح می دهیم.

اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص ۲ سال خورشیدی و بازرسین ۱ سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند.

در شرکت های سهامی خاص برای اخذ تسهیلات بانکی و وام میتوانند از حداقل ۵ الی ۱۰ برابر میزان سرمایه شرکت وام و یا تسهیلات مورد نظر شرکت را اخذ نمود .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

برای مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص می توان به آدرس و کد پستی منزل یا دفتر کار و کپی شناسنامه و کارت ملی، انتخاب نوع فعالیت و نام شرکت، تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی خاص و…‌ اشاره کرد.

شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین و موسسین
آدرس و کد پستی شرکت
سرمایه و لیست اعضا و لیست سهامداران و سمت ها
و موضوع فعالیت شرکت نیاز می باشد.
به علاوه بازرسان نباید با مدیران شرکت رابطه ی فامیلی داشته باشند.

تفاوت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود

در این بخش در مورد تفاوت شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم. همانطور که اشاره شد شرکت های سهامی خاص باید حداقل سه عضو داشته باشند. تعداد عضو در شرکت های با مسئولیت محدود متفاوت است و تعداد عضو برای تاسیس شرکت فرق می کند.

دومین تفاوت در میزان سرمایه شرکت در هنگام تاسیس شرکت می باشد. میزان سرمایه ای که در حساب شرکت واریز می شود در این دو شرکت با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی شرکت ها با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. به همین دلیل به دو دسته شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود تقسیم شده اند.

از جمله تفاوت های دیگر این شرکت ها می توان در داشتن سهام اشاره کرد.

مشاورین ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند

درخواست مشاوره